Facebook image

Összesen 819 bejegyzés

Frissítés! Karbonvám: további határidő hosszabbítás a CBAM adatszolgáltatásban

Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint további haladékot kaptak azok a gazdálkodók, akik eddig nem tudták teljesíteni a 2023. utolsó negyedévére vonatkozó CBAM kötelezettségüket. Az eredeti - január 31-ei határidőt - első körben további egy hónappal, február végéig hosszabbította meg a Bizottság, ugyanakkor ez sem bizonyult elégségesnek, ezért ismételten szűkségessé vált a határidő március végéig történő kitolása.

Tovább

Adóváltozások 2024.– ezekre figyeljen az újév kezdetével

Alábbi blogbejegyzésünkben összefoglaltuk 2023. évi elfogadott adócsomagok*- 2024. január 1-jével hatályba lépő - legfontosabb rendelkezéseit. Nézzük melyek azok a TAO-t, áfát, SZJA-t és egyéb adónemeket érintő változások, amivel minden társaságnak érdemes tisztába lenni!

Tovább

Mit csinál egy pénzügyi képviselő?

Az uniós telephellyel nem rendelkező, EU-n kívüli társaságok, magyarországi adókötelezettségeik teljesítése érdekében kötelesek pénzügyi képviselőt választani, és ezt az adóhivatalnál bejelenteni. Az Unión belüli cégek is választhatják ezt az opciót, de számukra nem kötelező. A pénzügyi képviselő adott esetben a társaság adókötelezettségeiért pénzügyileg is helytáll: személye a garancia az állam, az adóhatóság felé az adófizetési kötelezettség teljesítésére.

Tovább

EÁFA M2M – Mit kell elvégezni az elektronikus áfarendszer 2024-es bevezetése előtt?

2024-ben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egy újító lépést tesz az áfabevallás területén az eÁFA bevezetésével, mely adat alapúvá teszi a bevallást az eddig megszokott kumulált adatok helyett Annak érdekében, hogy az eÁfa- M2M segítségével a társaságok egyszerűsíteni tudják az áfabevallásukat, és csökkenteni az adminisztratív terheiket, néhány fontos lépést el kell végezniük.

Tovább

KKV finanszírozási lehetőségek 2024

A hazai KKV szektor a 2020-ban kezdődő válságot követően 2022-ben is küzdött külső finanszírozási forrásokért. Gazdaságserkentés céljával a Magyar Állam támogatott finanszírozási formákkal bővítette a hazai idegen források kínálatát, míg egyes piaci szereplők kreatív, a hazai gyakorlatban szokatlan tőkeemelési stratégiákkal álltak elő, amelyből néhányat az alábbi blogbejegyzésünkben mutatunk be

Tovább

Transzferár adatszolgáltatás 2023: tapasztalatok és kötelezettségek

Az idei év a transzferárazás terén fordulópontot jelentett a cégek számra, hiszen társasági adóbevallásukban a szokásos piaci ár meghatározásával kapcsolatban is adatokat kellett szolgáltatniuk. Összegyűjtöttük a TP adatszolgáltatással kapcsolatban felmerült főbb kérdéseket, témákat, amelyek a leginkább fejtörést okoztak a cégeknek a 2022-es transzferár adatszolgáltatás elkészítésekor.

Tovább

Éves beszámoló letétbe helyezése és közzététele – ne kockáztassa a súlyos jogkövetkezményeket!

Az éves beszámoló letétbe helyezése és közzététele nem csupán adminisztratív kötelezettség, hanem a vállalat pénzügyi átláthatóságának és hitelességének alapja. A beszámoló letétbe helyezési kötelezettség elmulasztása mulasztási bírsággal, adószámtörléssel, kényszertörléssel, a vezető tisztségviselő eltiltásával, illetve nagyon szélsőséges esetben bűntetőeljárás megindításával is járhat.

Tovább

Őszi adócsomag 2023 – áfát, taot, és szja-t érintő változások

2023. november 21-én fogadta el a Parlament a 2024. és 2025. évi adótörvény változtatásait tartalmazó őszi adócsomagot*. Az RSM alábbi blogbejegyzésében a társaságok szempontjából legfontosabb, általános forgalmi adót, társasági adót, SZJA-t, és egyéb adónemeket érintő, valamint az USA-magyar kettős adóegyezmény megszűnése kapcsán életbe lépő változásokat foglaltuk össze.

Tovább

Promóciók, marketingakciók és nyereményjátékok adózása

Egyre több marketingakció zúdul a fogyasztók nyakába: a cégek kuponokkal, pontgyűjtő akciókkal, ingyenes szolgáltatásokkal, kedvezményekkel és nyereményjátékokkal igyekeznek a vevőket motiválni, elkötelezettségüket erősíteni, főleg az év végi időszakban. A marketingakciókkal azonban a cégek komoly adókockázatoknak is kitehetik magukat, hiszen amit a marketingrészleg kitalál, azt a pénzügyeseknek kell úgy elszámolnia, hogy megfeleljen az adójogi előírásoknak. Összegyűjtöttünk néhány tipikus esetet arra, hogy melyek a marketingakciók, promóciók legnagyobb adóbuktatói!

Tovább

Kiemelt témák