Facebook image

Összesen 29 bejegyzés

Sokszínűség és befogadás: ESG fókuszban a vállalati kultúra

A fenntarthatósági szempontok (ESG – Environmental, Social, Governance) ma már nem csupán a környezetvédelemről és a szabályozási megfelelésről szólnak. A „Social” (társadalmi) pillér ugyanolyan kulcsfontosságú: a vállalatok felelőssége nemcsak a környezeti hatások csökkentése, hanem az igazságos, befogadó és támogató munkahelyi kultúra megteremtése is. A sokszínűség és befogadás (Diversity & Inclusion, D&I) már nem csupán egy HR-trend.

Tovább

Hatékony HR-folyamatok 2. rész: A teljesítménytől a megtartásig

A vállalati sikerhez vezető út továbbra is az embereken keresztül vezet. A hatékony HR-folyamatokat bemutató blogsorozatunk második részben tovább haladunk a humánerőforrás-kezelés fejlettebb szintjei felé: a teljesítmény maximalizálása, a kulcsemberek fejlesztése, a jól átgondolt toborzás, valamint a dolgozói elégedettség és megtartás kerülnek fókuszba.

Tovább

Hatékony HR folyamatok összetevői – 1 rész

Az emberi erőforrások kezelése a vállalatvezetők számára az egyik legnagyobb kihívás. Az alkalmazottak megtartása, ösztönzése és a motiváció fenntartása mellett, a jogszabályoknak való megfelelés, a munkaügyi és bérszámfejtési feladatok koordinálása is komoly terhet ró a vállalatvezetőkre. Kétrészes blogsorozatunkban összegyűjtöttük azokat a fontos területeket, melyek a HR folyamatok hatékony működéséhez elengedhetetlenek.

Tovább

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A HR kulcsszerepet játszik a sikeres fúziók és felvásárlások során, elsősorban az integráció hatékony és jogszabályoknak megfelelő kezelésében. Kutatások* szerint az M&A ügyletek 47%-a hiúsul meg a munkaerő kérdéseire, és a HR stratégiára fordított elégtelen figyelem miatt.

Tovább

KPI vs. OKR: Hogyan teljesül a vállalati stratégia

A KPI (kulcsfontosságú teljesítménymutatók) és az OKR (célkitűzések és kulcs eredmények) a vállalati eredmények elérésének ösztönzésére használt két népszerű keretrendszer. Az KPI-k és az OKR-ek közötti különbség és kapcsolat megértése segít megtanulni, hogyan lehet mindkettőt felhasználni és integrálni a vállalat stratégiai céljainak elérése és a teljesítmény fokozása érdekében. Bár ezeket a kifejezéseket gyakran felváltva használják, viszont megfelelően alkalmazva kiegészíthetik egymást a stratégiai összehangolás az innováció és a működési siker biztosításában.

Tovább

Bértranszparencia és a nemek közötti bérkülönbség felszámolása

Az Európai Unió (EU) elkötelezetten dolgozik azon, hogy megszüntesse a nemek közötti bérkülönbségeket, és elősegítse az egyenlő munkáért járó egyenlő díjazás elvét. A bértranszparenciát elősegítő, új (EU) 2023/970 irányelv ennek részeként született, hogy megerősítse a férfiak és nők közötti bérigazságosságot a bérek átláthatóságára a végrehajtási mechanizmusokra helyezett hangsúly által.

Tovább

Az ESG és a HR

Az ESG, vagyis az Environmental, Social & Governance (Környezetvédelmi, Társadalmi és Irányítási) keretrendszer jelentése és célja, hogy a vállalatok hosszú távon is fenntartható működést biztosítsanak, miközben figyelembe veszik a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontokat. A HR kulcsszerepet játszik az ESG szociális pillérében, ahol a sokszínűség, esélyegyenlőség és befogadás kiemelkedő fontosságú.

Tovább

Vezetőfejlesztés hatékonyan – legfontosabb lépések

A vállalatok sikeressége nagymértékben a vezetőik kompetenciáin alapul, ezért nagyon fontos a vezetők folyamatos fejlesztése, fejlődése, a vezetői utánpótlás kinevelése, biztosítása. Ez a vezetőfejlesztés jól strukturált, átgondolt komplex vezetői fejlesztési igényel. Mik azok a kulcsfontosságú lépések, amik szükségesek a vállalatban rejlő vezetői potenciál felkutatásához és fejlesztéséhez?

Tovább

Mit kockáztatunk HR nélkül?

A vállalatok jelentős részének életében meghatározó szerepe van a HR tevékenységnek, mert a jól átgondolt HR stratégia támogatja a munkatársak, megtartását, motiválását, fejlesztését, ezáltal elősegítve a vállalat üzleti céljainak elérését.

Tovább

Mikor érdemes HR tanácsadóhoz fordulni?

Napjainkban az üzleti eredményesség egyik legfontosabb támogatója a stratégiához közvetlenül hozzájáruló, gyors változásokra képes, emberközpontú HR menedzsment. Biztosítja a szervezet növekedését, fejlődését és sikereit. A vállalatok az elvárt, dinamikus fejlődés és megoldások érdekében ezért a belső HR osztály mellett (vagy annak hiányában) egyre inkább igénylik külső HR szakértő közreműködését.

Tovább

Kiemelt témák