Facebook image
RSM – ADÓ| BÉR| SZÁMVITEL

Fókuszban
a családi
vállalkozások

Egy cég értéke sok tényezőn múlik. Mi, az RSM csapata segítünk, hogy a legtöbbet hozza ki az adottságokból, és a kihívásokból előnyt kovácsoljon.

Almási Levente

A vételárkalkuláció véglegesítése a cégértékesítések során - ismerjük meg a tranzakció zárási mechanizmusokat!

Egy tranzakció során mind az eladó, mind a vevő számára az egyik, ha nem a legmeghatározóbb döntési kérdés, a tranzakciós vételár és...
Tovább

Esettanulmány: így csökkentsük az öröklés jogi kockázatait Cégöröklés – II. rész

A rendszerváltást követően létrehozott cégek tulajdonosai körében elérkezett a pillanat, amikor meg kell tervezniük a hosszú idő alatt felépített cégbirodalmuk jövőjét. Az alapító, és legtöbbször egyben cégvezető azután, hogy hosszú éveket, ha nem az egész életét a vállalkozása felépítésével és működtetésével töltötte, most újabb kihívással találja magát szemben. Amellett, hogy a cég további életének és a céges,...
tovább

Blog

Almási Levente, Partner, M&A, Cégértékelés üzletágvezető
Almási Levente

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A HR kulcsszerepet játszik a sikeres fúziók és felvásárlások során, elsősorban az integráció hatékony és jogszabályoknak megfelelő kezelésében. Kutatások* szerint az M&A ügyletek 47%-a hiúsul meg a munkaerő kérdéseire, és a HR stratégiára fordított elégtelen figyelem miatt.

Tovább
Budai Mátyás

Elfogadták a VIDA csomagot

A ViDA (VAT in the Digital Age, azaz Áfa a Digitális Korban) csomagot 2024. november 5-én fogadta el az ECOFIN. A javaslatot még szentesítenie kell az Európai Parlamentnek is, de ez már formalitásnak tekinthető. A VIDA egy 2025-től 2035-ig tartó implementációs szakasszal különböző digitális megoldásokat vezet be az EU közös áfa-rendszerébe.

Tovább

KPI vs. OKR: Hogyan teljesül a vállalati stratégia

A KPI (kulcsfontosságú teljesítménymutatók) és az OKR (célkitűzések és kulcs eredmények) a vállalati eredmények elérésének ösztönzésére használt két népszerű keretrendszer. Az KPI-k és az OKR-ek közötti különbség és kapcsolat megértése segít megtanulni, hogyan lehet mindkettőt felhasználni és integrálni a vállalat stratégiai céljainak elérése és a teljesítmény fokozása érdekében. Bár ezeket a kifejezéseket gyakran felváltva használják, viszont megfelelően alkalmazva kiegészíthetik egymást a stratégiai összehangolás az innováció és a működési siker biztosításában.

Tovább