Facebook image
Mentés

Munkabérelőleg kezelése - digitális megoldással

A munkabérelőleg kifizetések hagyományosan sok adminisztrációval és manuális munkával jártak mind a HR, mind a pénzügyi osztályok számára. Az RSM Hungary élen jár abban, hogy ügyfelei számára a legmodernebb, digitalizált és automatizált megoldásokat kínálja, és ennek részeként támogattuk egy digitális megoldás bevezetését ezen a területen.

A munkabérelőleg kifizetési szabályai

A bérelőleg kifizetésének szigorú szabályai vannak. Az szja törvény szabályozza, hogy milyen gyakorisággal, összegben és feltételekkel adható munkabérelőleg és mennyi időn belül kell a munkavállalónak visszafizetnie a munkáltatótól kapott bérelőleget.

Amennyiben a munkabér előleg nem haladja meg az aktuálisan érvényes minimálbér ötszörösét (ez 2025-ben 5*290.800, azaz 1.454.000 forint Ft),illetve az összeg visszafizetése 6 hónapon belül megtörténik, abban az eseteben a bérelőleg az kamatmentes. Meglévő, vissza nem fizetett bérelőleg mellett azonban újabb bérelőleget nem lehet kifizetni a munkavállalónak!

Más a helyzet viszont, ha a munkavállaló az adott hónapban már ledolgozott fizetése terhére igényel előzetes munkabér kifizetést.

Ebben az esetben az adókat, járulékokat a munkáltató az adott munkavállaló adottságainak megfelelően levonja és megtörténhet a normál bérfizetés előtt a kifizetés, amelynek nincs kamatvonzata. Az előzetes, a ledolgozott munkabér terhére eső kifizetés azt feltételezi, hogy a bérszámfejtés naprakész, adott időpillanatban megállapítható hogy mennyi a munkavállaló már ledolgozott munkabére és a munkáltató által megállapított szabályoknak megfelelően van is lehetőség bérelőleg kifizetésére. A kifizetett előleg visszavonása/visszafizetése nem húzódik el több hónapig, a havi munkabér számfejtésénél egyösszegben levonásra kerül. 

Ahhoz, hogy ez a kifizetés automatizáltan megtörténhessen, együtt kell működnie a munkáltatónak, a munkavállalónak, a bérszámfejtőnek, továbbá a bérszámfejtési szoftvernek képesnek kell lennie egy kifizetés elindítására.

Mindezt a megfelelő kontrollok és az előzetes paraméterezés szabályai mellett történik. Egy automatizált megoldás lehetővé teszi, hogy a munkavállaló online indítsa el a bérelőleg kifizetési kérelmet, amely végigfut a rendszeren és - amennyiben a kérelem megfelel az előzetes feltételeknek, pl. a ledolgozott munkaidővel szemben támasztott munkáltatói szabályoknak, stb. - a ledolgozott bérből az előleg kifizetésre kerülhet és utalással megérkezhet a munkavállaló számlájára. Ily módon a manuális adminisztráció és jóváhagyási folyamat kiváltható egy előre kialakított és digitálisan támogatott rendszer segítségével, adókockázatok nélkül.

Érdekel a munkabérelőleg fizetés digitális megoldással

A munkabérelőleg problémája és digitális megoldása

A hagyományos munkabérelőleg kérelmezési és kifizetési folyamat sok kihívással jár. A HR-osztályok számára adminisztrációs terhet jelent, miközben a munkavállalók számára is lehet nehézkes procedúra. 

A már ledolgozott munkabér terhére előleg kifizetésére azonban van automatizált megoldás, melyet egyik partnerünknél sikeresen vezettünk be több partnerrel együttműködve ebben a folyamatban.

Ezen megoldás segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a munkavállalók a már ledolgozott munkanapjaik után járó bérük egy részéhez kamatmentesen hozzáférjenek – gyorsan, biztonságosan és papírmunka nélkül. 

Az RSM Hungary a bérszámfejtési szolgáltatásán keresztül támogatja az innovatív bérszámfejtő megoldások integrációját. Az AMBER – amely a Kulcs-Soft bérszámfejtő programba integrált rendszer - egy innovatív automatikus munkabér-előleg megoldás, amely lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy a már ledolgozott munkanapjaik után járó bérüket, vagy annak egy részét adó-és kamatmentesen megkapják. Partnerünk esetében az RSM Hungary aktívan részt vett az új rendszer bevezetésében, biztosítva, hogy a bérszámfejtés és az AMBER zökkenőmentesen együttműködjön.

Munkabér előleg hozzáférés: egy bevezetés tapasztalatai

A munkáltatók és munkavállalók számára egyaránt előnyös automatizált munkabér előleg kifizetési rendszerrel, partnerünk sikeresen él, együttműködésben a MagNet Faktorral és a Kulcs-Soft-tal valamint az RSM-mel.   A társaságnál fél éve vezették be az AMBER rendszert, amely lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy a ledolgozott munkaidejük után járó bérükhöz akár hónap közben is hozzáférjenek.

Az eredmények önmagukért beszélnek:

  • A teljes adminisztrációs terhet az automatizált rendszer vette át, így a HR-osztály jelentős időmegtakarítást ért el.
  • A munkáltató számára sem jár többletköltséggel vagy likviditási kockázattal a munkabér előlegek kifizetése, mivel az előlegek finanszírozását a MagNet Faktor biztosítja.
  • A rendszeres felhasználók 20%-a havonta több alkalommal is él az előleg lehetőségével.
  • Az aktív felhasználók száma 50%-kal nőtt a projekt éles indulása óta.

Az automatizált rendszer az alábbi előnyöket kínálja a munkáltató és a munkavállalók számára:

  • A munkavállalók pár kattintással kérhetnek előleget, 
  • Az előre felvett összeg azonnali átutalással érkezik a munkavállaló bankszámlájára
  • A hó végi bérszámfejtés automatikusan levonja a felvett összeget, így sem a munkavállalónak, sem a munkáltatónak nem kell külön foglalkoznia a törlesztéssel.
  • Az AMBER rugalmas pénzügyi megoldást kínál segítve a dolgozókat, hogy váratlan kiadásaikat is könnyedén fedezni tudják
  • A munkavállalónak nem kell attól tartania, hogy több előleget vesz fel, mint a havi fizetése, mert a rendszer figyeli a ledolgozott időt és csak a már ledolgozott időre arányosan járó fizetést biztosítja a munkavállalók számára.
  • Munkaadóként biztosítható, hogy a munkavállalók a saját pénzükhöz juthassanak hozzá, mert az AMBER-rel a már ledolgozott munkanapok után járó munkabérüket tudják lehívni, teljesen kamatmentesen
  • Csökken a HR-osztály adminisztrációs terhe, mivel az AMBER teljesen önállóan, a bérszámfejtő rendszerrel összekötve működik.

Azonnali munkabér hozzáférés: nemzetközi trendek és a jövő

Az Egyesült Államokban az azonnali munkabér-hozzáférés egyre népszerűbb, és kutatások szerint csökkenti a pénzügyi stresszt a munkavállalók körében. Egy 2024-es felmérés szerint a munkavállalók 27%-a érdeklődött az ilyen lehetőségek iránt, és több nagyvállalat is pozitív tapasztalatokról számolt be. A fenti hazai projektünk sikere azt mutatja, hogy Magyarországon is egyre nagyobb igény mutatkozik erre a rugalmas pénzügyi megoldásra.

Ha munkáltatóként Ön is szeretné csökkenteni a munkabérelőlegekkel járó adminisztrációt és likviditási terheket, valamint növelni a munkavállalói elégedettséget, érdemes megfontolni az AMBER bevezetését. További részletekért és személyre szabott konzultációért keresse szakértőinket!

Érdekel a munkabér előleg megoldás

    Érdeklik az adó, számviteli és jogi változások?

    Iratkozzon fel hírlevelünkre, és legyen mindig naprakész!

    Feliratkozom