ELLUGY-probléma
A korábbi blogbejegyzésünkben már felhívtuk a figyelmet arra, hogy átmenetileg nehézségekbe ütközik az eseti meghatalmazottak elektronikus kapcsolattartása a NAV által lefolytatott ellenőrzési ügyekben, ugyanis a rájuk vonatkozó egységes nyilvántartási rendszer még fejlesztés alatt áll. Az említett hiányosság miatt az eseti meghatalmazottak nem tudták használni az ellenőrzési ügyekben nyilatkozatok, eljárási cselekmények és egyéb kötelezettségek teljesítésére létrehozott, ezáltal praktikusan kizárólagos kommunikációs csatornaként funkcionáló ELLUGY-nyomtatványt.
Tekintettel arra, hogy az Air. eseti meghatalmazottak esetében gyakorlatilag megszüntette a szakmai képviseletet, ezért az előbbiekben vázolt dilemma potenciálisan széles adózói és meghatalmazotti kört érint.
Eseti megbízottak e-Papíron nyújthatnak be beadványt
A napokban a NAV honlapján megjelent tájékoztatás feloldani látszik az eseti meghatalmazotti kör elektronikus kapcsolattartása körüli bizonytalanságokat. Az adóhatóság egyértelműsítette, hogy az ellenőrzési eljárásban eljáró eseti meghatalmazottak beadványaikat az e-Papír-szolgáltatás keretében továbbíthatják az állami adó- és vámhatóság részére.
Így a mostani állapot szerint is egyértelművé vált, hogy bár a gazdasági szervezetek, vállalkozások által adható eseti meghatalmazásokra vonatkozó szabályozás egyszerűsítette, hogy kik járhatnak el képviselőkként az adóügyekben, azonban minden cégvezetőnek figyelnie kell arra, hogy a képviselettel megbízott személy rendelkezzen ügyfélkapus regisztrációval, mert máskülönben nem fog tudni a cég nevében eljárni.
Az e-Papír-szolgáltatással kapcsolatos tájékoztató az alábbi weboldalon érhető el: https://epapir.gov.hu/