A jövő pedig, minden kétséget kizáróan, a felhő alapú technológiákra épülő hálózatoké.
A számvitel és könyvvitel területén is egyre növekszik az igény arra, hogy a felhasználó a világ bármely pontjáról elérhesse pénzügyi adatait, információit, így a digitális megoldások hangsúlya is egyre növekszik. Ha pedig ezeket a szolgáltatásokat a vállalat külső szolgáltatótól veszi igénybe, a gyors, megbízható és felhasználóbarát felhő alapú dokumentumkezelő rendszer nélkülözhetetlenné válik.
Milyen online megoldások használhatóak a számvitel területén?
Az eddigi gyakorlat azt mutatja, hogy online számviteli megoldások köre már most is elég sokrétű lehet. Digitális megoldásokkal segíthetőek az ügyféloldali technológiai fejlesztések, megoldható a backoffice-feladatok kezelése vagy a pénzügyi riportok lekérése.
A hatékony és biztonságos könyvelési szolgáltatás támogatására alakítottuk ki dokumentum management rendszerünket (DMM), amelyen keresztül a vállalkozások könyvelési anyaga, a kapcsolódó szerződések és az egyéb dokumentumok elektronikusan elérhetőek. A távoli hozzáférés lehetősége az iktató, dokumentumkezelő és számlajóváhagyó funkciót biztosítja.
A dokumentumkezelő szoftver mellett a vállalatirányítási rendszer is működtethető felhő alapú megoldás segítségével. Az online rendszer biztosítja, hogy a pénzügyi riportok a valós idejű könyvelési információkra építve bárhonnan elérhetővé váljanak.
Milyen előnyei vannak az online könyvviteli megoldásoknak?
A felhőalapú dokumentum management rendszer az alábbi előnyöket biztosítja:
- bárhol és bármikor, biztonságosan elérhetőek a vállalatot érintő adatok,
- naprakész pénzügyi információk (kintlévőségek státusa, pénztár vagy a banki számlák egyenlege, pénzügyi riportok),
- a könyveléshez szükséges anyagok elektronikus formában kezelhetőek – legyen szó néhány tíz, vagy akár több ezer dokumentumról –, a papíralapú továbbítás mellőzésével,
- bármilyen méretű vállalkozás számára elérhető, a néhány főtől a több ezer főt foglalkoztató cégig egyaránt,
- a szervezeten belüli pénzügyi adminisztráció, a jóváhagyói és jogosultsági szintek és folyamatok hatékonyan leképezhetőek a technológia segítségével, a megfelelő felhasználói jogosultságok kialakításával
Az online megoldások költségelőnye több ponton is jelentkezik
A felhőtárhely-alapú, integrált vállalatirányítási rendszerek (ERP) bevezetése gazdaságos megoldást jelent a vállalatok számára, hiszen a kezdeti, nagy összegű beruházási költségek nélkül, rugalmas időtávon és rugalmas felhasználószámmal kerülhet sor a megvalósításra. Még hatékonyabbá tehető az ERP-rendszer alkalmazása azáltal, hogy az esetleges ügyféligényeknek megfelelően összekapcsolható más alkalmazásokkal és rendszerekkel, illetve automatizálható az adatcsere.
Azt tapasztaljuk, hogy azoknál a vállalatoknál, ahol bevezettük online megoldásainkat, a személyi és az IT-költségek jelentős csökkenésével számolhatunk, emellett a pénzügyi folyamatok hatékonyabb megszervezésével az időráfordítás is csökkenthető.
Az életünk mára már szinte minden területén jelenlévő felhő szolgáltatásokhoz hasonlóan egy jól működő vállalati pénzügyi rendszernél is sokszorosan megtérül a kezdeti idő- és energiabefektetés. De emellett egy ilyen rendszer bevezetése alkalmat nyújt arra is, hogy áttekintve a vállalat meglévő folyamatait megtaláljuk és kiszűrjük azokat a lehetséges problémákat, amelyek feltárásával és orvoslásával a működés hatékonysága tovább növelhető.
Bár a szolgáltatóváltás vagy az új megoldás bevezetése bármikor megoldható, az évforduló erre mindig kézenfekvő alkalmat kínál.