Facebook image

Összesen 91 bejegyzés

Külföldi kiállítások, rendezvények – külföldi áfa kérdések

Külföldi konferenciát, rendezvényt, kiállítást szervező cégeknek - legyen az akár saját rendezvény, akár rendezvényszervező cég által szervezett külföldi rendezvény – tisztában kell lenni azzal, hogy milyen esetekben kell külföldi adószámot igényelni, vagy külföldön áfát fizetni. Hiszen ha a rendezvényszervező nem tesz eleget az áfa kötelezettségeinek, az súlyos mulasztási bírságot, valamint adóbírságot vonhat maga után.

Tovább

Mit csinál egy pénzügyi képviselő?

Az uniós telephellyel nem rendelkező, EU-n kívüli társaságok, magyarországi adókötelezettségeik teljesítése érdekében kötelesek pénzügyi képviselőt választani, és ezt az adóhivatalnál bejelenteni. Az Unión belüli cégek is választhatják ezt az opciót, de számukra nem kötelező. A pénzügyi képviselő adott esetben a társaság adókötelezettségeiért pénzügyileg is helytáll: személye a garancia az állam, az adóhatóság felé az adófizetési kötelezettség teljesítésére.

Tovább

EÁFA M2M – Mit kell elvégezni az elektronikus áfarendszer 2024-es bevezetése előtt?

2024-ben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egy újító lépést tesz az áfabevallás területén az eÁFA bevezetésével, mely adat alapúvá teszi a bevallást az eddig megszokott kumulált adatok helyett Annak érdekében, hogy az eÁfa- M2M segítségével a társaságok egyszerűsíteni tudják az áfabevallásukat, és csökkenteni az adminisztratív terheiket, néhány fontos lépést el kell végezniük.

Tovább

Promóciók, marketingakciók és nyereményjátékok adózása

Egyre több marketingakció zúdul a fogyasztók nyakába: a cégek kuponokkal, pontgyűjtő akciókkal, ingyenes szolgáltatásokkal, kedvezményekkel és nyereményjátékokkal igyekeznek a vevőket motiválni, elkötelezettségüket erősíteni, főleg az év végi időszakban. A marketingakciókkal azonban a cégek komoly adókockázatoknak is kitehetik magukat, hiszen amit a marketingrészleg kitalál, azt a pénzügyeseknek kell úgy elszámolnia, hogy megfeleljen az adójogi előírásoknak. Összegyűjtöttünk néhány tipikus esetet arra, hogy melyek a marketingakciók, promóciók legnagyobb adóbuktatói!

Tovább

Év végi adóoptimalizálási lehetőségek

Az év vége közeledtével a társaságoknak több adózási területen érdemes körülnézniük, hogy felmérjék, hol tudják működésüket optimalizálni, illetve felkészülni az őket érintő aktuális változásokra. Legfrissebb blogbejegyzésünkben összegyűjtöttünk néhány olyan adónemet (TAO, KIVA, ÁFA) illetve munkavállalói juttatást, amelyet érdemes az elkövetkezendő hetekben adózás szempontjából megvizsgálni.

Tovább

Kiemelt témák