Úgy vélik, hogy egyre erősödik a piaci verseny, egyre több szereplő van jelen a piacon és nem egyszerű feladat „kitűnni a tömegből”, ezért rendkívül büszkék minden elismerésre. Töretlen vállalkozói szellemüknek köszönhető, hogy az elmúlt 30 évben számos olyan elhatározásuk volt, amit nem feltétlenül indokolt az éppen aktuális gazdasági környezet, mégis hosszútávon ezek jó és innovatív döntéseknek bizonyultak.
Az Esentico Kft. is, melynek vezetője Mák Kálmán, magyar tulajdonú vállalkozás, és mára több mint 8 saját fejlesztésű étrend-kiegészítővel és 4 funkcionális élelmiszernek számító kávékülönlegességgel van jelen a hazai piacon. Készítményeikben természetes alapanyagok használatára törekszenek, emellett folyamatosan új termékek bevezetésével is kísérleteznek, amelyek a befektetés mellett kreativitást, újító és kitartó vállalkozói szellemet igényelnek. A cég számára a legfőbb szempont az, hogy újabb és újabb innovatív termékkel jelenhessenek meg a piacon, ezért a K+F területe kiemelt fontosságú számukra. Emellett folyamatosan igyekeznek megkülönböztetni magukat a piacon lévő más termékektől, és gyártási kapacitásukat minősítési rendszerek bevezetésével és telephelybővítéssel próbálják tovább erősíteni. Kis létszámú családi vállalkozás révén kiemelten fontos számukra a csapatmunka. Az European Business Awards esetében úgy gondolják, e rangos nemzetközi díj rávilágít az adott vállalkozás esetében egy-egy terület jelentőségére, eredményességére, a gazdaságban betöltött pozitív szerepére, s a jól publikált elismerés a fogyasztók körében nagyobb bizalmat válthat ki.
A Detki Keksznél az elmúlt években költséghatékonyabbá tették a termelést, növelték a gyártási kapacitást és új, innovatív termékek gyártásába is belefogtak. Erősségük a folyamatos termékfejlesztés, így képesek jelen lenni termékeikkel a nagy áruházláncoknál, beszerzési társulásoknál is. Távlati céljuk az export további növelése, bár termékeik már Európa más területein is kaphatóak és sikerült piacra lépniük az ázsiai és arab régió néhány országában is. Úgy vélik, beruházásaik segítségével piaci részesedésüket tovább tudják növelni az elkövetkező években és az új, innovatív termékek segítségével sikerül majd újabb vásárlói rétegeket is elérniük.
Az Esentico jelentős áttörést a piacon mindenképpen az innovatív termékek létrehozásával érhet el, így nagy hangsúlyt fektetnek az egyedi étrend-kiegészítők mellett a funkcionális élelmiszerek és a táplálkozási kozmetikumok gyártására. A külföldön már népszerűségnek örvendő táplálkozási kozmetikumok olyan élelmiszerek, amelyek szépészeti előnnyel rendelkeznek, így az Esentico MAKKA® Beauty Coffee elnevezésű kávéja az egyik első táplálkozási kozmetikumként úttörőnek számít a magyar piacon. Az egyedi összetevők kikísérletezése mellett pedig a designra is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen fontos számukra, hogy a minőségi termék minőségi külsővel jelenjen meg. Több kávéjuk magyar és nemzetközi szinten egyaránt védjegyoltalom alatt áll, ezek közül kettő a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának formatervezési oltalma alatt van. Az Esentico rövidtávon az iparág robbanásszerű növekedésére számít, hiszen egyre több vállalkozás számára fontos, hogy a jelen piaci dömpingben kimagasló, egyedi és különleges termékkel szolgálja ki vásárlóit. Ennek egyik legfontosabb eszköze a MAKKA® brand szélesebb fogyasztói körrel való megismertetése, ugyanakkor elengedhetetlennek vélik a termék külföldi piacokon való megjelenését is. Az általuk gyártott készítményeknek már viszonylag széles vásárlóköre van Romániában, de Európa-szerte is törekednek a bővítésre.
- Mivel foglalkozunk
- Kik vagyunk
- Blog, szakmai tartalmaink