Facebook image
Mentés
RSM Hungary
EBA

Sajt és sör: a hagyományos iparágakban is vevők a fogyasztók az újításokra

Még a hagyományos iparágakban, konzervatív fogyasztóknak szóló termékek esetén sem szabad visszariadni az újításoktól. A Borsodi Sörgyár és a FINO-FOOD sikerei bizonyítják, hogy az élelmiszeriparban is gyümölcsöző lehet a merész innováció. Mindkét, a European Business Awards nemzetközi üzleti díj magyar döntősei közé került vállalkozás olyan piacokon vezetett be és honosított meg újszerű termékeket, amelyekre korábban éppen az innovációtól való tartózkodás és a megszokotthoz való ragaszkodás volt a jellemző.

A söripar talán az egész világon, de Magyarországon különösen tradicionális ágazatnak számít: a fogyasztók ragaszkodnak a hagyományos sör megszokott ízéhez. Mindemellett a termékfejlesztés igen költséges, hosszú folyamat.

Mindezek megmagyarázzák, hogy ezen a területen miért találkoztunk nagyon kevés hazai fejlesztésű termékkel az utóbbi években. Ebben a helyzetben, egy szinte folyamatosan csökkenést produkáló piacon vállalt úttörő szerepet a Borsodi Sörgyár 2010-ben, amikor bevezette a széles körben elérhető sörmárkák között az első ízesített sört Borsodi Friss Citrom néven. A termék  új kategóriát teremtett  hazánkban. A Borsodi Friss bevezetését több versenytárs, illetve a citromos íz mellett más ízek megjelenése követte, melyek eredményeként 2011-ben az ízesített sör kategória aránya már elérte a teljes hazai sörpiac mintegy öt százalékát. Örömteli fejlemény, hogy az új kategória új fogyasztókat is hozott a söriparnak, hiszen az ágazat immár azok számára is kínál termékeket, akik korábban kesernyés íze miatt nem vásároltak sört.

Az újítások sorába tartozik a búzasört kedvelőknek szóló Borsodi Búza, valamint - az ízesített választékon belül – a hozzáadott cukrot nem tartalmazó Borsodi Friss Citrom ZERO is. Az innovációk köre az idén a csomagolások területén folytatódott, hiszen a Borsodi számára fontos célkitűzés, hogy a fogyasztók az új ízeket, illetve a megszokott kedvenceket a fogyasztási alkalomhoz leginkább illeszkedő csomagolásban tudják beszerezni. A 0,25 literes palack gyorsan lehűl és egy kortyra elfogyasztható; a 0,33 literes, keskeny doboz praktikus és elegáns is egyben; a 0,5 literes műanyag palack pedig a már megszokott, könnyű kezelhetőséget biztosítja. A sör kategóriában a Borsodi alkalmazta elsőként - az FMCG más területein már sikeresen használt promóciós formát -, amikor ajándékakció keretében 10 százalékkal nagyobb méretben, 0,55 literes dobozban  kínálja termékét a fogyasztóknak.

Az innováció a lelke az 1889-ben alapított, jelenleg családi vállalkozásként működő FINO-FOOD Kft.-nek is: a társaság számos jellegzetes félkemény sajtféleséget gyárt. Bár a fogyasztók ebben a szegmensben is konzervatívak, a társaság tapasztalata szerint megfelelő termékkel és csomagolással itt is lehet az újdonságra nyitott fogyasztókat találni. A társaság olyan egyedi prémium sajtokat fejlesztett ki, amelyek kézi formázással, unikális érlelési technológiával készülnek, és amelyeket az érlelés folyamán kétnaponta egyedileg kézzel kezelnek. A három unikális sajt a Vinoforo, a Tokajis és a Szegzardina sajtok.

A „Kiváló Magyar Élelmiszer” díjjal büszkélkedő Vinoforo egri bikavérrel kezelt, különleges érlelésű sajt. Telt íze, zamata vörösborra emlékeztető, mivel szabad érlelése során három héten keresztül kétnaponta vörösborba mártják. Kimondottan vörösbor kóstolásához, borházakban történő fogyasztáshoz ajánlott.

A Tokajis a méltán világhírű Tokaj-Hegyalja történelmi borvidékén termett, válogatott fürtökből készült tokaji hárslevelűben áztatva érett sajtkülönlegesség. A hagyományos sajttészta-gyártási technológiával alkotott egyedi sajt a Vinoforóhoz hasonlóan három héten keresztül két naponta ázik a tokaji hárslevelűben, így a sajtot alaposan végigjárja az enyhén dióra emlékeztető hárslevelű íz. Száraz és félszáraz fehérborok kóstolásához különleges csemegének számít.

A Szegzardina magas páratartalom mellett különleges színtenyészettel érlelt sajtféleség. Az élő rúzsflóra a fóliázást követően is aktív marad. Jól szeletelhető, enyhén savanykás, erőteljesen pikáns ízű, szájban könnyen omló sajt. A fogyasztók magas színvonalú kiszolgálását mutatja az is, hogy mindhárom termék 2,5 kilogrammos hasáb, valamint 180 grammos díszdobozos kiszerelésben is kapható.

    Kapcsolódó bejegyzéseink

    Érdeklik az adó, számviteli és jogi változások?

    Iratkozzon fel hírlevelünkre, és legyen mindig naprakész!

    Feliratkozom