Facebook image
Mentés
RSM Hungary
EBA

Minőségi és újszerű élelmiszertermékekkel leküzdhető az ágazati recesszió

Árérzékenység, a megszokott termékekhez való ragaszkodás, ellenállás az újításokkal szemben – nem éppenséggel olyan fogalmak ezek, amelyek kedvet adnának a sokszor költséges innovációk felvállalásához a cégeknek. Mégis, a fenti jelzőkkel körülírható magyar élelmiszer-ágazatban számtalan újítás jelent meg az utóbbi években, hála többek között a Nobilis Zrt. és a MIRELITE MIRSA Zrt. erőfeszítéseinek.

A magyar élelmiszeripar régóta tartó válságát a 2008-ban kezdődött gazdasági recesszió tovább súlyosbította. A fogyasztói társadalom szokásai átalakultak, az otthoni étkezés felértékelődött, a költési szokások megváltoztak. Hazánk kiemelten árérzékeny országnak számít, ezért ezek a változások a nyugati országokhoz képest erősebb hatást gyakoroltak, a fizetőképes kereslet aránya jelentősen csökkent az utóbbi években.

A magyar termékeket előállító vállalatok számára mégis több kitörési pont kínálkozik. A magyar növénytermesztés és állattenyésztés kitűnő tradícióit aknázza ki a MIRELITE MIRSA Zrt., amelynek fő tevékenysége gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök feldolgozása, de készít tésztás, félkész és húsos termékeket is. A Nobilis Zrt. kiváló minőségű aszalt gyümölcsöket, ezekből készült édességeket és olajos magvakat állít elő. Egyik legnépszerűbb termékük, az almaszirom többek között jonatán almából készül, amely nehéz tárolhatósága miatt ma már ritkaságszámba megy, a Nobilis saját fejlesztésű szárítási technológiája révén azonban akár évekig is megőrzi sajátos zamatát és élettani hatása is kivételesen kedvező.

A széles választék mellett a siker kulcsa mindkét cég életében az innovatív termékek kifejlesztése, a fogyasztói igények követése, sőt, tudatos alakítása.

A MIRELIT MIRSA Zrt. a növekvő számú egyedülálló vagy kis költségvetésből gazdálkodó fogyasztók számára kisebb kiszerelési egységeket kínál, a technológia fejlődése pedig lehetővé tette a hagyományos termékek extra gasztronómiai élménnyel való gazdagítását is. Erre jó példa a vadas mártás, hiszen itt a finomaprítás adta technológiai lehetőség kihasználásával tovább fokozhatták a rosttartalmat, így a természetes zöldség-alapanyag - hagyományos krémes szerkezete és ízvilága mellett - további élvezeti értéket képvisel a termékben.

A Nobilis Zrt. termékkörének egyik zászlóshajója a már említett, húsz éve piacra dobott almaszirom, néhány éve azonban az innováció jegyében elérhető e termék belga csokoládéval bevont változata is. A cég igyekszik mindig egy lépéssel a versenytársak és a piaci mainstream kínálat előtt járni: legutóbbi fejlesztésük a gyermekeknek szóló szAlmaszál termékcsalád, hamarosan pedig kapható lesz a prémium minőségű, díszdobozos kiszerelésű almaszirom is. A Nobilis tapasztalata azt mutatja: egy-egy újító termék „áttöréséhez” ugyan évekre van szükség, ám utána gyors népszerűség-növekedéssel lehet számolni. Az almaszirom-termékek forgalma például lassú érés után éveken keresztül megduplázódott.

Mivel a tapasztalatok szerint az innovatív termékeket más gyártók hamar lemásolják, a piacon való biztos jelenléthez elengedhetetlen az erős márka is. A fogyasztó megtartásának egyik kulcsa tehát a márka ismertsége és ereje, a márkaépítés azonban a bizalmi terméknek számító élelmiszerek körében különös odafigyelést igényel. A MIRELIT MIRSA tevékenységében ezért komoly előrelépés volt, amikor 2010-ben megvásárolta a patinás, 1945-ben létrehozott MIRELITE márkát, amely a vásárlók tudatába mélyen beívódott gyorsfagyasztott brand. Bár ereje az utóbbi években kissé megkopott, ismertségéből mit sem veszített. A márkaépítés a Nobilis Zrt. számára is elsőrendű jelentőségű feladat, amit jól mutat a termékek egyre változatosabb, ám mindig igényes és ízléses csomagolása.

A belföldi piac mellett az export jelent még kitörési pontot az élelmiszeripari cégek számára. A MIRELIT MIRSA Zrt. az európai országok mellett az arab, ázsiai és amerikai piacokra is szállít fagyasztott termékeket. A Nobilis Zrt. szintén szerteágazó exportpiacai közül a japán érdemel külön említést: itt ugyanis annyira népszerű a csokoládés szAlmaszirom termékük, hogy annak máshol nem kapható fehér csokoládés változata is készül kizárólag a japán piacra. Ázsiában fontos partner még Dél-Korea és Kína, Dél-Amerikában pedig Brazília.

    Kapcsolódó bejegyzéseink

    Érdeklik az adó, számviteli és jogi változások?

    Iratkozzon fel hírlevelünkre, és legyen mindig naprakész!

    Feliratkozom