Facebook image
Szektoraink

EKAER-regisztráció és tanácsadás

A Magyarországon bevezetett Elektronikus Közúti Áruforgalom-Ellenőrző Rendszer (EKAER) célja a közúton fuvarozott áruk valós útjának nyomon követése, az árubeszerzések, értékesítések során keletkező közterhek megfizetésének biztosítása. Az EKAER-regisztrációs kötelezettség a vállalatok széles körét érinti. Kötelező a regisztráció, amennyiben a társaság alábbiakban felsorolt tranzakciói kapcsán útdíjköteles járművel történik közúti szállítás: 

  • A vállalat EU-országokból vásárol vagy hoz be terméket Magyarországra, 
  • A vállalat EU-országokba értékesít vagy szállít terméket Magyarországról, 
  • A vállalat első belföldi adóköteles értékesítést teljesít, nem végfelhasználó számára. 

Kockázatot jelent az EKAER-bejelentési előírások megsértése, ez ugyanis akár a szállított áruk értékének 40 százalékáig terjedő mértékű bírságot vonhat maga után, továbbá a hatóságnak a be nem jelentett szállítás esetén jogában áll az árut lefoglalni. Az EKAER-bejelentés megkezdése előtt szükség lehet EKAER-biztosíték nyújtására is. 

Miért válassza az RSM EKAER-tanácsadási szolgáltatásait?
Az akár 40 százalékos mértékű EKAER-bírság kockázatának csökkentése érdekében az RSM Hungary szakértői segítenek annak meghatározásában, hogy cégük köteles-e Magyarországon regisztrálni az EKAER-rendszerben. Fel tudjuk térképezni cégük tranzakcióit EKAER-szempontból (EKAER-feltérképezés) és meghatározzuk, hogy pontosan mikor, milyen esetben és kinek kell EKAER-számot kérnie.

Külföldi társaság esetében az EKAER-regisztrációhoz áfaregisztráció is szükséges, amelynek intézését is vállaljuk szolgáltatásunk keretében.

Cégünk a nagy volumenű tranzakció eredményes kezelése érdekében EKAER-képzést vagy EKAER-tanácsadást is tud biztosítani a vállalatok igényeire szabottan. Ennek során áttekintjük cégük tranzakcióit és azonosítjuk a kötelezettségeket, kockázatokat és lehetőségeket. 

Kérdése van?
Forduljon hozzánk bizalommal!
Sztankó Dániel, RSM Hungary, Pénzügyi képviseleti csoportvezető

Sztankó Dániel

Igazgató, Adóüzletág

Telefon
Kérjen ajánlatot online!
    Teljes körű tájékoztatás

    Adócsoportunk hírlevél formájában tájékoztatja ügyfeleinket az aktuális adóváltozásokról, illetve az esetlegesen megjelenő adóhatósági jogértelmezésekről. Úgy véljük, az időben történő tájékoztatás a jogszabályi változásokról nagyban hozzájárul ügyfeleink pénzügyi terveinek pontosításához, valamint az adóoptimalizálásukhoz.

    Társaságunk szakértői rendszeresen megírják véleményüket blogunkon.

    Iratkozzon fel értesítőnkre, hogy első kézből megkapja publikált anyagainkat!

    Felkeltettük érdeklődését?

    Kérjen ajánlatot, vagy forduljon kérdéseivel szakértő kollégáinkhoz!

    Szakértőink rendszeresen publikálnak szakmai anyagokat