Facebook image
Almási Levente, Partner, M&A, Cégértékelés üzletágvezető

Almási Levente

Partner
M&A, Cégértékelés, Vállalatfinanszírozás üzletágvezető

Almási Levente az RSM Hungary M&A és cégértékelési üzletágának partnere, vezetője. Több mint 18 éves tapasztalattal rendelkezik a vállalati akvizíciók, és értékesítések, vállalatértékelések előkészítése és megvalósítása terén.

Tapasztalatai a vállalati tranzakciók széles körére kiterjednek, hazai és regionális cégvásárlások és üzletrész értékesítések előkészítését, pénzügyi/tőkepiaci struktúrák kidolgozását és megvalósítását irányította. Számos vállalatértékelési projektet vezetett különféle szektorokban, részt vett autó- és acélipari; kis- és nagykereskedelmi, IT, egészségügyi, szolgáltatóipar, gyártó- és építőipari tranzakciókban egyaránt. Szakmai kapcsolatrendszere a hazai középvállalatok menedzsment és tulajdonosi körét, illetve a pénzügyi és intézményi befektetők széles körét lefedi.

Levente az Oxford Brookes Univesity (UK) képzésén aranydiplomával diplomázott, majd Bank és Pénzügyi MBA diplomát szerzett a CEU és a Case Western Reserve University (USA) közös képzésén.

Telefon
Almási Levente témái
Almási Levente

Környezetvédelem és cégértékelés

Minden szektornak megvannak a maga specialitásai befektetői szemszögből, most a környezetvédelmi szektor értékelési kihívásait vizsgáljuk meg a fundamentumok és a piaci dinamikák figyelembevételével. Az egyes társaságok sajátosságai nagyban befolyásolhatják ugyan az egyedi cégértékelések kimenetelét, de ökölszabályként jó tisztában lenni néhány sarokponttal.

Tovább
Almási Levente

Cégértékelési alapok

A cégértékelések során három jól bevált módszert, vagy ezek kombinációját szokták alkalmazni. Érdemes tisztában lenni ezek jellemzőivel akár egy cég eladása, akár vásárlása szerepel a tervekben.

Tovább
Almási Levente

Cégvásárlásra vagy cégeladásra készül? 8 tipp, amellyel csökkentheti a bizonytalanságokat egy tranzakciós árazás során

A tranzakciók során talán az egyik legfontosabb tényező a vételár körüli bizonytalanság. Ezt a bizonytalanságot csökkentheti egy jól kidolgozott, egyszerre részletes, ugyanakkor áttekinthető üzleti modell, amellyel már jól prognosztizálható egy viszonylagos „fair” cégértéktartomány. Akár cégvásárlást, akár cégeladást tervez egy társaság tulajdonosa vagy menedzsmentje, jó eséllyel szeretné előre látni, hogy milyen vételártartománnyal kalkulálhat a tervezett tranzakció során.

Tovább
Almási Levente

Eladók opciói a vállalati érték realizálására

Milyen lehetőségei vannak annak a cégtulajdonosnak, aki részben, vagy teljes egészében kiszállna cégéből, külső forrást vonna be vállalatába, így finanszírozva a tervezett cégépítést, növekedést, vagy egyszerűen csak realizálni szeretné eddigi befektetett munkája eredményét?

Tovább
Almási Levente

Cégértékelés: mihez mérjük a cégünk értékét?

Az EBIT és az EBITDA a vállalatok értékelésére használt legfontosabb pénzügyi mutatószámok, alapvetően ezekre lehet támaszkodni egy működő cég értékének meghatározásakor. Ugyanakkor a cégértékelés területén is vannak olyan összehasonlítási lehetőségek, amelyeket segítségül hívhatunk, mert jó támpontot jelentenek a cég értékének meghatározására.

Tovább
Almási Levente

Cégértékelés: EBIT vagy EBITDA alapon?

Az EBIT és az EBITDA a vállalatok értékelésére használt legfontosabb mutatók. Az EBIT a magyar számviteli törvény szerinti üzemi eredménynek felel meg, más szóval a kamat és az adók előtti, de az értékcsökkenés utáni üzemi eredményt jelenti. Az EBITDA pedig a kamat, az adók, és az értékcsökkenés előtti üzemi eredményt mutatja. Tehát az EBIT és az EBITDA közötti fő különbség az értékcsökkenés nagysága.

Tovább