leltár

A leltár egy olyan részletes, tételes kimutatás, amely a megvizsgált, valóságos vagyon, eszköz mennyiségét, minőségét és értékét tartalmazza. A leltár a leltározási tevékenység eredménye, amelyet a leltározás felelőseként meghatározott személy hitelesít.

A leltár minden esetben egy adott időpontra készül, ezt az időpontot fordulónapnak nevezik. A vállalkozások éves beszámolóiban rögzített tételeket is leltárral kell alátámasztani. A társaság a leltározással összefüggő szabályait, a felelős személyek megnevezését leltározási szabályzatában köteles rögzíteni.

kapcsolódó kifejezések
leltározás módszerei
leltározás bizonylatai
leltározási szabályzat

További szakmai kifejezések

Kapcsolódó bejegyzéseink

Értesüljön az adóváltozásokról

hírlevelünkből!

Feliratkozom
Weboldalunk sütiket használ annak érdekében, hogy személyre szabott és interaktív módon tudjuk megjeleníteni az Ön számára releváns tartalmainkat. A Weboldalunk használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa el Cookies Szabályzatunkat, amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja blokkolni vagy törölni őket. Tovább