bérjegyzék

A bérjegyzék a kifizetett munkabér elszámolásáról szóló írásbeli tájékoztatás, melyet a tárgyhónapot követő hónap 10. napjáig a munkavállaló részére el kell juttatni. A munkavállaló ennek alapján ellenőrzi az elszámolás helyességét, a levonások összegét és jogcímét.

A bérjegyzék az alábbi adatokat tartalmazza:

  • Azonosító adatok (munkáltató, munkavállaló, név, adószám),
  • Az időre vonatkozó adatok (ledolgozott munkaidő, fizetett távollét, fizetetlen távollét, egyéb idő),
  • Kifizetések és levonások,
  • Tájékoztató adatok (besorolási bér, munkáltatói terhek),
  • Szabadságra vonatkozó tájékoztatást,
  • Magánszemély bevételének teljes összegét és jogcímét,
  • Az adóelőleg, adó, a járulék, valamint a kifizetőt és a munkáltatót terhelő társadalombiztosítási járulék alapjául szolgáló összeg,
  • A kifizetőt, munkáltatót terhelő társadalombiztosítási járulék, valamint a levont adóelőleg, adó, járulékösszeg,
  • Az előző időszakban teljesített kifizetést terhelő, és a megfizetett adó- és járulékkötelezettségek jogcímenkénti összege.

További szakmai kifejezések

Kapcsolódó bejegyzéseink

Értesüljön az adóváltozásokról

hírlevelünkből!

Feliratkozom
Weboldalunk sütiket használ annak érdekében, hogy személyre szabott és interaktív módon tudjuk megjeleníteni az Ön számára releváns tartalmainkat. A Weboldalunk használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa el Cookies Szabályzatunkat, amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja blokkolni vagy törölni őket. Tovább