Mentés

Webes világ: lépést tartanak a fejlődéssel a magyar cégek

Komoly bővülésre számítanak a magyarországi cégek az online gazdaság terén a következő években, és igyekeznek lépést is tartani a fejlődés ütemével. A honlap ma már nélkülözhetetlen egy vállalat életében, a közösségi oldalak használatával viszont egyelőre inkább csak barátkoznak a cégek. A vállaltok 50 százaléka egyáltalán nincs jelen a közösségi felületeken, pedig azok tudatos használatával új ügyfelekre is szert tehetünk.

Az RSM DTM által végzett felmérésből az is kiderül: a zömében középvállalati körbe tartozó cégek szinte kivétel nélkül már legalább öt éve hasznosítják a web és honlap nyújtotta lehetőségeket üzletmenetük előmozdítására. Weboldallal a cégek 93 százaléka rendelkezik. Ezzel szemben a közösségi oldalakon – mint a Facebook, az iwiw vagy a Twitter – a magyarországi vállalatok fele van jelen, ők is inkább csak az utóbbi egy-két évben tették meg az online szociális hálók felé vezető lépéseket.

felmérés az online üzleti tevékenységrőlNem meglepő, hogy a vállalkozások elkötelezettek az online jelenlét mellett. Várakozásuk szerint ugyanis öt éven belül bővülés következik be az online üzleti életben, a cégek fele egyenesen dinamikus növekedésre számít. Igaz, a válaszadók megítélése szerint egy éven belül csak szerény mértékű növekedés várható az online tevékenységben, és többen számítanak visszaesésre vagy stagnálásra, mint dinamikus növekedésre ilyen rövid időtávon.

Ami a nehézségeket illeti, az RSM DTM felmérésében részt vevő cégek mintegy két harmada szerint a magyarországi szabályozás (törvények, rendeletek) inkább gátolja, mint segíti a vállalkozások online üzletfejlesztését. A legfőbb akadályok között a cégek fontos helyen említették az internethasználat alacsony arányát és az internetes ügyintézéssel kapcsolatos bizalmatlanságot, a feketegazdaság kiterjedtségét, az online tevékenység magas forrásigényét, az adóterheket, valamint a hatóságok nehézkes működését.

Saját felkészültségüket ugyanakkor jónak ítélik a vállalkozások e téren: mind a szervezeti struktúra, mind az alkalmazott technikai megoldások kifejezetten segítik a kitűzött üzleti célok megvalósítását a válaszadók szerint. Nem ritka ugyanakkor az, hogy a cégek az online üzletmenethez kapcsolódó tevékenység egy részét kiszervezik: ennek oka elsősorban a logisztikai és adózási szempontokban, valamint az adminisztrációs teher csökkentésére való törekvésben keresendő.

    Kapcsolódó bejegyzéseink

    Értesüljön az adóváltozásokról

    hírlevelünkből!

    Feliratkozom
    Weboldalunk sütiket használ annak érdekében, hogy személyre szabott és interaktív módon tudjuk megjeleníteni az Ön számára releváns tartalmainkat. A Weboldalunk használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa el Cookies Szabályzatunkat, amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja blokkolni vagy törölni őket. Tovább